تبلیغات و بازاریابی در همه عرصهها ضروری و لازم است. پزشکی هم از این قاعده مستنثنی نیست.
برای اینکه این امر را برای مقوله پزشکی به خوبی انجام بدهید باید از کانالهای مختلف ارتباطی با مخاطبان خود به صورت آنلاین و آفلاین در ارتباط قرار بگیرید. مانند سایر زمینههای بازاریابی در اینجا هم باید مخاطبان خود را بخشبندی کنید و هدفگیری را در هر بخش از مشتریان در نظر داشته باشید. بازاریابی در زمینه پزشکی باید طوری صورت بگیرد که مخاطبان که در واقع بیماران و اطرافیان آنها هستند در تمام روند درمان خود با شما رابطهای وفادارانه پیدا کنند. سنجش اثربخشی و ثمربخشی اقدامات بازاریابی و تبلیغات هم نکته مهم دیگری است که نباید از نظرتان جا بماند.
وقتی صحبت از تبلیغات میشود، بسیاری از پزشکان به یاد تبلیغات زرد و دروغین میافتند. واژه تبلیغ جزء آن دسته از واژگانی هست که هم میتواند بار مثبت داشته باشد و هم بار منفی. مانند یک چاقو که در دست پزشک، ابزاری برای شفابخشی هست و در دست یک جنایتکار، ابزاری برای جراحت و قتل. تبلیغات اگر باصداقت همراه باشد، هم به پزشک و هم به بیمار خیروبرکت میرساند.
اگر یک پزشک نسبت به تبلیغات و برندسازی شخصی بیتفاوت باشد، ممکن است علیرغم توانایی و تجربه بالا، تعداد مراجعین او متناسب با سطح تواناییهای او نباشد.
اگر یک پزشک بتواند از طریق برنامهریزی دقیق و صحیح درزمینه تبلیغات و برندسازی، ارتباط گستردهتری با مردم ایجاد کند، بیمارانی که به تواناییهایی او نیاز دارند، بسیار راحتتر میتوانند آن پزشک را پیدا کنند. این یک پاداش معنوی بزرگ است. چراکه پزشک به انسانهای نیازمند بیشتری میتواند خدمترسانی کند.
چه بسیار بیمارانی هستند که نمیتوانند بهترین پزشک را برای درمان بیماری خود پیدا کنند تنها به این دلیل که پزشک موردنظر آنها علاقهای به تبلیغات ندارد.
در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.
ایمیل: takto.ir@gmail.com