در مرحله تعیین هدف، استراتژی آموزش تدوین گشته و اهداف آموزشی تعیین می گردد.
در مرحله نیازسنجی آموزش، نوع و مقدار آموزش به تفکیک پرسنل، تعیین می گردد. در این مرحله به این سؤالات پاسخ داده می شود:
چه کسی باید آموزش ببیند؟
چه نوع آموزشی برای رفع نیاز در داخل و خارج سازمان مورد نیاز است؟
در مرحله طراحی، یک طرح یا پلن آموزشی تهیه می شود که شامل این اطلاعات می باشد:
۱- عناوین آموزشی
۲- سرفصل های آموزشی
۳- اهداف آموزشی
۴- محتوای آموزشی
۵- فناوری آموزش
۶- روش آموزش
۷- روش ارزیابی
۸- ویژگی مدرسین
در مرحله برنامه ریزی آموزشی، اهداف، انتظارات، شرکت کنندگان، روش ها، زمانبندی اجرا، منابع مورد نیاز و ملاک های ارزشیابی برای سیستم آموزشی سازمان، تعیین می گردد
مرحله اجرای آموزش، شامل پشتیبانی های لازم برای اجرای برنامه های آموزشی (قبل از آموزش، حین آموزش، بعد از آموزش) می باشد.
در مرحله ارزشیابی و نظارت، نتایج آموزش از طریق ملاک ها و استانداردهای از پیش تعیین شده، اندازه گیری می گردد و مشخص می شود که آیا سرمایه گذاری سازمان در امر آموزش موجب بهبود عملکرد کارکنان و یا افزایش بهره وری و کارآیی سازمان شده است.
دوره آموزشی ویژه کارکنان سازمان اتکا
دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها
فرایند آموزش در سازمان ها معمولاً از چه مراحلی تشکیل می شود
چکیده مقاله
فرایند آموزش در سازمان ها معمولاً از چه مراحلی تشکیل می شود تعیین هدف آموزش نیازسنجی آموزشی طراحی آموزش برنامه ریزی آموزش اجرای آموزش ارزشیابی آموزش برگزاری کلاس آموزشی برای سازمان ها و شرکت ها