عملکرد نیروی انسانی کلینیک در همه جا و همهی کسب و کارها باید بصورت همیشگی مانیتور و پایش شود. باید همواره پرسنل و نیروی انسانی را نسبت به اهداف کسب و کار و نوع شغل و وظیفه ای که به آنها وحول شده است را مورد مانیتور قرار داد.
نیروی انسانی بعنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل موفقیت و رشد کسب و کار و درمانگاه و کلینیک از جایگاه ویژه ای در ساختار مدیریتی برخوردار است. در این راستا ارزیابی عملکرد نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است، چرا که از طریق پایش ارزیابی عملکرد نیروی انسانی، یک مدیر از شرایط و وضعیت سازمان تحت هدایت خود آگاهی دقیق کسب می کند و از این طریق می تواند تشخیص درستی از وضعیت موجود داشته باشد.
ارزیابی عملکرد نیروی انسانی
مراحل ارزیابی عملکرد پرسنل درمانگاه و بیمارستان ها
ارزیابی (امتیاز دهی)
ارائه بازخورد ارزیابی
خطاهای ارزیابی
شیوه های ارزیابی (امتیازدهی)
ارزیابی ویژگی های شخصی فرد
ارزیابی رفتار فرد در محل کار
ارزیابی نتایج بدست آمده از کار فرد
ارزش کلی فرد یا به عبارت دیگر ارزش در مقایسه با سایر کارکنان (ارزیابی مقایسه ای)
نقش های مدیر در جلسه ارائه بازخور ارزیابی
ارزیابی عملکرد نیروی انسانی